الأقباط متحدون - بالصور..أنستاسيا.. كلبة كشفت باغتصابها الأمراض المجتمعية.. وتعليقات: يمكن كانت لابسة قصير
  • ٠٣:١٧
  • الخميس , ١ ديسمبر ٢٠١٦
English version

بالصور.."أنستاسيا".. كلبة كشفت باغتصابها الأمراض المجتمعية.. وتعليقات: يمكن كانت لابسة قصير

محرر الأقباط متحدون

أخبار وتقارير من مراسلينا

٠٦: ٠١ م +03:00 EEST

الخميس ١ ديسمبر ٢٠١٦

اغتصاب كلبة
اغتصاب كلبة

 كتب: محرر الأقباط متحدون

أصبحت الكلبة "أنستاسيا" حديث مستخدمو مواقع التواصل الاجتماعي، التي عرضت للاغتصاب وهتك عرضها، طبقًا لرواية الفتاة هيدي، التي وجدتها، وأسعفتها بالاستعانة بطبيب بيطري، شخص الحالة، بتهتك في الجهاز التناسلي، والرحم.
 
حادث أنستاسيا، ربما يكون سببًا لكشف أشياء كثيرة "مستخبية" داخل المجتمع، يمكن أن نصفها بـ«الأمراض المجتمعية»، الناتجة عن فقر وجهل وتردي في التعليم، وأشياء أخرى كثير، خاصة أن تخيل الحادث حتى وقت قصير، كان يتداول بين الشباب كنوع من السخرية، لكن يبدو أن الواقع أصبح أصعب من الخيال، حسبما ذكرت "المصري اليوم لايت".
 
 وكشف المبررات المحفوظة، اللاإنسانية ودينية ومجتمعية، التي يطلقها بعض الشباب أو الرجال دفاعًا عن أي شاب أو رجل تحرش بفتاة أو سيدة، وهو ما اتضح جليًا في التعليقات.
 
وتداول مستخدمو مواقع التواصل الاجتماعي، تعليقات رفضًا للحادث البشع الخالي من الإنسانية، والرفق بالحيوان، والمضاد لكل القيم المجتمعية والإنسانية.
 
كتب حساب يحمل اسم «نهال محفوظ»، على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»: «تعليقي ع اغتصاب الكلبة انستاسيا ..ربو الصبيان بقا شوية.. ربوهم وافهمو ان التحرر بيبوظ عيار ال ولد اكتر م البنت.. ربوهم ع الادب وكفاية ساديه بقا ارحمونا م العرر الي مالية الشوارع الي بتبلونا بيها ..فضلتو تزودو السادية جواهم لحد ماوصلت لدرجات وقف الطب النفسي عاجزاً امامها .. -ثم ماذا ؟!!».
 
وذكر حساب يحمل اسم «نورا جمال» على «فيس بوك»: «يعنى لدرجادى اى حاجه فىها ة بتتعبكو نفسيا كده!! الكلبة دى اسمها انستاسيا اتعرضت لأغتصاب من قبل “بنى ادمين” وبعد الأغتصاب استخدموا عصاية عشان يأذوها اكتر بعد بشاعة اللى عملوه! ودى ادى لتهتك فى الجهاز التناسيلى والرحم واسفرت عملية بيطرية على ازالة الرحم، تخيل كده مستوي القرف اللى بقينا عايشين فيه؟ البنى ادمين بيغتصوا الحيونات!! وفى انباء عن انها ماتت بس لسه هتأكد منها، تحديث: الكلبة عايشة».
 
أوضح حساب يحمل «أسيا محمد» على «فيس بوك»: قصة الكلبة اللي اغتصبوها :-باختصار ان الكلبه طيبه جدا ومش عنيفه بأى شكل اتعرضت لاغتصاب جنسي عنيف من بنى ادمين *بواسطة آلة حادة * قد تكون عصا خشبية او من حديد أدى لتهتك فظيع و مش طبيعى فى الجهاز التناسلى والرحم اتشال غير ان اكتشفنا ان كان فيه ورم فى الجهاز التناسلي وتوسع وكبر وعمل صديد والتهاب بسبب اللى جرالها!
 
الناس عملوللها العمليه الحمدلله مع دكتور خالد على وهى من اكتر الكلاب القويه اللى ممكن تشوفوها فى حياتكوا وقايمه من العمليه عاوزه تلعب!! السؤال هنا بقي؟ هل الكلبة كانت ماشية لوحدها ف وقت متاخر؟ هل كانت وقفة ف حتة ضلمة؟ هل الكلبة لبسها كان ملفت يحرك شهوة اي راجل؟ هل الكلبة هي اللي شمال ماشية تتمايص ف الشارع وهي اللي عايزة كدة؟».
 
وقال حساب يحمل اسم «سحر سمايل»: في كلبة إغتصبت من بني أدمين! متستغربوش كلبة بجد مش بنت و بشتمها. عادي حبة شباب زي الفل ماشيين في الشارع لقوا كلبة معدية إغتصبوها 
عادي أنا مش مستغربة خالص ! يمكن الكلبة كانت لابسة قصير؟ أو كانت ماشية بتتمايص! مش مصدقة اننا وصلنا للدرجة القذرة دي من إنعدام التربية و الإخلاق يعني إتجردوا من كل معاني الإنسانية و الدينية و كل حاجة. مش هطالب بحق الكلبة، ده حتي عيب في قضاء بلدنا، هو من امتي اللي له حق بيجيله يعني احنا هنهزر!!
 
أبدى حساب يحمل اسم «علياء راشد»: أنا بتوقع انو الكلبة اللي اغتصبوها ، اللي هي كائن حي بلا عقل … كانت لابسة فستان قصير او لبس فاضح ! لانو مش معقول بني ادمين طبيعين يعملوا هيك بلا سبب ، الحق عالكلبة يا اخوان ! شعوب بدها ابادة اقسم بالله ! وفعلا كما تكونوا يولى عليكم !».